سرزمین محبوب من (عکس هایی از ایران)

عکسهایی که از محلها، زمانها و مراسم مختلف توسط خودم تهیه شده . مطالب بی ربط و با ربطم هست . ببین ببر اما نظر مهمه نظر بده!!

سرزمین محبوب من (عکس هایی از ایران)

عکسهایی که از محلها، زمانها و مراسم مختلف توسط خودم تهیه شده . مطالب بی ربط و با ربطم هست . ببین ببر اما نظر مهمه نظر بده!!

سخنان افراد سرشناش غیر مسلمان درباره امام حسین

مهاتما گاندی (رهبر استقلال هند): اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز شود، باید از زندگی امام حسین پیروی کند.
محمدعلی جناح (قائد اعظم پاکستان): به عقیده من تمام مسلمین باید از سرمشق (امام حسین) این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربانی کرد، پیروی کنند.
توماس کارلایل (فیلسوف و مورخ انگلیسی): بهترین درسی که از واقعه کربلا میگیریم، این است که حسین و یارانش، ایمان استوار به خدا داشتند.
پروفسور ادوارد براون (شرقشناس انگلیسی): آیا قلبی پیدا میشود که وقتی درباره کربلا سخن میشنود، آغشته به حزن و اندوه نشود؟
موریس دوکبری (اندیشمند فرانسوی): بیایید ما هم از زیردستی یزیدیان به نوعی خلاصی یابیم و مرگ باعزت را بر زندگی باذلت ترجیح دهیم، زیرا مرگ باعزت و شرافت بهتر از زندگی باذلت است.
پروفسور ماربین (فیلسوف و خاورشناس آلمانی): من معتقدم که رمز بقا و پیشرفت اسلام و تکامل مسلمانان به خاطر شهید شدن حسین(ع) و آن رویدادهای غم انگیز است.
بولس سلامه(نویسنده و شاعر مسیحی لبنانی): شبهایی که بیدار بودم یک بار برای مدتی طولانی به جهت علاقهای که به آن دو بزرگوار – امام علی و امام حسین(ع) - داشتم، گریستم سپس شعر علی و حسین را سرودم.
عباس محمود عقاد (نویسنده و ادیب مصری): جنبش حسین، یکی از بی نظیرترین جنبشهای تاریخی است که تاکنون در زمینه دعوتهای دینی یا نهضتهای سیاسی پدیدار گشته است.
گابریل آنگری (نویسنده فرانسوی): آرامگاه حسین در کربلا بعد از کعبه، بدون تردید دومین زیارتگاه مسلمانان است. جنایت کربلا وحشت انگیز و غیرانسانی بود.
عبدالرحمن شرقاوی(نویسنده مصری): حسین(ع)، شهید راه دین و آزادگی است. نه تنها شیعه باید به نام حسین ببالد، بلکه تمام آزادمردان دنیا باید به این نام شریف افتخار کنند.
ابن ابی الحدید (دانشمند و شاعر عراقی): مانند حسین چه کسی را سراغ دارید به راستی این مرد مافوق بشر کیست که لحظه ای پستی را نمیپذیرد و با اختیار خود در برابر ستمگران سر تعظیم فرود نمیآورد.

نظرات 4 + ارسال نظر
رها یکشنبه 6 دی 1388 ساعت 17:45 http://artemis-persia.blogfa.com

سلام من برگشتم
وقتی آدم یه مادربزرگ دوست داشتنی رو از دست میده نمیتونه هیچ مطلبی رو بخونه
ببخشید اگه ناراحت شدی!!
به هر حال ختم سه و هفت تموم شد و من برگشتم خونه
راستی میل یاهو باز نمیشه و نمیتونم بخونم و بنویسم
ببینم توی مطلب قبل چند تا جمله ترکی نوشتی ؟!!!
مگه شما ترکی؟!!!!!!
خوب معنی پارسیشم بنویس ما بیسوادا هم بفهمیم
حتما بهم سر بزن خوشحال میشم

از صمیم قلب تسلیت میگم . روحش شاد و بهشت جایگاهش باشه.
از خدا برات صبر میخوام و شادی.
اصالتا آذری هستم . آذریها هم آریایی اند نه ترک. بخشی از آذریها ماد و بخش دیگر از تبار پارس. زبان ترکی هم از زمان سلجوقیان وارد این مناطق شده و به زبان محاوره ای این مناطق تبدیل شده.

اما معنی شعر:
از هر گلی عطری به مشام میرسد اما عطر گل یاس نمیشه
این امر محاله که تو عالم هرسنگی الماس شه.
فرزند طرفدار حق فاطمه فرموده:
جمله عالم اگر برام برادر شه؛ برادرم عباس نمیشه

رها سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 16:26 http://artemis-persia.blogfa.com

دیروز دوباره یه عزیز دیگرو از دست دادم
باورت میشه؟!! انگار خدا در آسمونشو به سمت خانواده ما باز کرده دیروز صبح خواهرم بهم زنگ زد و گفت که پدربزرگ عزیزم رو هم از دست دادم ولی برای این یکی نتونستم برم و توی ختمش شرکت کنم چون سرمای شدیدی خوردم و دارم میمیرم
تازه راهش هم خیلی دوره از تهران تا اونجا تقریبا ۲۰۰ یا ۳۰۰ کیلومتر راهه اگه میرفتم واقعا وبلاگام یتیم میشدن
راستی ممنون که بهم سر زدی ٬ معنی شعرت هم خیلی قشنگ بود
منم منظورم همون آذری بود اشتباهی نوشتم ببخشید!!!

پریسا پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 15:59 http://www.movafaghiat4u.persianblog.ir

سلام
واقعا آپت زیبا بود
همه ما باید از زندگی حسین درس بگیریم
ببخشید دیر آپ کردم
من آپم خوشحال میشم سر بزنی

رها دوشنبه 14 دی 1388 ساعت 10:17 http://artemis-persia.blogfa.com

سلام
با یه مطلب برای تو آپ کردم بیا ببین
نگی چه ربطی به من داره چون شما اول آبان به دنیا اومدی جزو برج میزان حساب میشی نه آبان
حتما برو توی کتابهای طالع بینی بخون مطمئنم که خصوصیات ماه مهر بیشتر بهت میخوره تا آبان
.
.
.
من خیلی پرروم نه؟
فعلا بای

خیلی ها میگن اولش اما باهام که بیشتر آشنا میشن میگن یه آبانی کامل و مغرور و نژاد پرستم!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد