سرزمین محبوب من (عکس هایی از ایران)

عکسهایی که از محلها، زمانها و مراسم مختلف توسط خودم تهیه شده . مطالب بی ربط و با ربطم هست . ببین ببر اما نظر مهمه نظر بده!!

سرزمین محبوب من (عکس هایی از ایران)

عکسهایی که از محلها، زمانها و مراسم مختلف توسط خودم تهیه شده . مطالب بی ربط و با ربطم هست . ببین ببر اما نظر مهمه نظر بده!!

رازهایی برای موفقیت (۱)

     یکی از کشاورزان منطقه ای، همیشه در مسابقه‌ها، جایزه بهترین غله را به ‌دست می‌آورد و به ‌عنوان کشاورز نمونه شناخته شده بود. رقبا و همکارانش، علاقه‌مند شدند راز موفقیتش را بدانند. به همین دلیل، او را زیر نظر گرفتند و مراقب کارهایش بودند. پس از مدتی جستجو، سرانجام با نکته‌ عجیب و جالبی روبرو شدند. این کشاورز پس از هر نوبت کِشت، بهترین بذرهایش را به همسایگانش می‌داد و آنان را از این نظر تأمین می‌کرد. بنابراین، همسایگان او می‌بایست برنده‌ مسابقه‌ها می‌شدند نه خود او!
کنجکاویشان بیش‌تر شد و کوشش علاقه‌مندان به کشف این موضوع که با تعجب و تحیر نیز آمیخته شده بود، به جایی نرسید. سرانجام، تصمیم گرفتند ماجرا را از خود او بپرسند و پرده از این راز عجیب بردارند.
کشاورز هوشیار و دانا، در پاسخ به پرسش همکارانش گفت: «چون جریان باد، ذرات بارورکننده غلات را از یک مزرعه به مزرعه‌ دیگر می‌برد، من بهترین بذرهایم را به همسایگان می‌دادم تا باد، ذرات بارورکننده نامرغوب را از مزرعه‌های آنان به زمین من نیاورد و کیفیت محصول‌های مرا خراب نکند!»
همین تشخیص درست و صحیح کشاورز، توفیق کامیابی در مسابقه‌های بهترین غله را برایش به ارمغان می‌آورد.
گاهی اوقات لازم است با کمک به رقبا و ارتقاء کیفیت و سطح آنها، کاری کنیم که از تأثیرات منفی آنها در امان باشیم
  

 

سبز  و پیروز باشید

نظرات 4 + ارسال نظر
رها سه‌شنبه 20 بهمن 1388 ساعت 01:33 http://artemis-persia.blogfa.com

مثل همیشه عاااااااااااالی بود
دمش گرم کشاورزه چه مخی داشته بابا
ما بریم یه ذره یاد بگیریم به خدا
ممنون که خبر کردی
.
.
راستی اوووووووووووووووووول
.
.
ما منتظر آپ عکس های خودت هستیم

پریسا سه‌شنبه 20 بهمن 1388 ساعت 16:56 http://www.movafaghiat4u.com

سلام
ممنون که به سایتم سر زدی
داستان زیبا و جالبی بود
همیشه موفق باشی راستی یادت نره آدرس لینکمو درست کنی

درست کردم!!

دلتنگی های یک عمه چهارشنبه 21 بهمن 1388 ساعت 15:52 http://arianfarshadmehr.persianblog.ir/

آفرین...چه هوشی داشته این کشاورز

یک زن پنج‌شنبه 22 بهمن 1388 ساعت 14:44 http://radepayeman.blogsky.com

یه جور تقیه دیگه...نه ....!؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد