سرزمین محبوب من (عکس هایی از ایران)

عکسهایی که از محلها، زمانها و مراسم مختلف توسط خودم تهیه شده . مطالب بی ربط و با ربطم هست . ببین ببر اما نظر مهمه نظر بده!!

سرزمین محبوب من (عکس هایی از ایران)

عکسهایی که از محلها، زمانها و مراسم مختلف توسط خودم تهیه شده . مطالب بی ربط و با ربطم هست . ببین ببر اما نظر مهمه نظر بده!!

درگذشت محمود بنفشه خواه و کیومرث ملک مطیعی

 این هفته خبر از دست دادن سه نفر از بازیگران قدیمی شوک آور و تکان دهنده بود. 

مثل اینکه این نسل تحمل دوری از هم رو ندارن که تو کمتر از یکسال این همه هنرمند پرواز کردن و از بینمون رفتن. تو این هفته هم سه نفر که باورش برای خودم سخت بود 

چن شب پیش که رسیدم خونه گفتن: دایی (نقش رضا کرم رضایی تو چند تا از فیلمهای قدیمی) فوت کرد. بلافاصله اومدم و تسلیت گفتم.

هنوز تو فکر همون شب بودیم که این دفعه خبر درگذشت محمود بنفشه خواه رو دادن. البته تلویزیون یه کم ساکت بود. ما هم متاسف و یه کم متعجب تا اینکه کیومرث ملک مطیعی با نقش ماندگار غلام شش لول بند هم به دوستان قدیمیش پیوست. 

 در این پست مختصری از بیوگرافیشون رو آوردم

روحشون شاد و یادشون گرامی 

کیومرث ملک مطیعی بازیگر نقش غلام شش لول بندکیومرث ملک مطیعی خسرو شکیبایی بازیگران ایرانی

  

  کیومرث ملک مطیعی سال 1315 در بندرانزلی متولد شد. بازی در تئاتر را از سال 1330 در رشت و بازی در سینما را از سال 1350 با «یک چمدان س/ک/س» به کارگردانی محمد متوسلانی» شروع به کار کرد. وی در 21 فروردین ماه سال 89 دار فانی را وداع گفت. روحش شاد و یادش گرامی.

محمود بنفشه خواه

   

محمود بنفشه خواه در سال 1321 در تهران متولد شد و تحصیلات خود را در رشته حسابداری ادامه داد. کار هنری را از سال 1352 با بازی در نمایشنامه «در اعماق» به کارگردانی مهین اسکوئی شروع کرد. بازی در سریال های تلویزیونی را از سال 1365 با نقش کوتاهی در سریال «ماجراهای آقای خیرخواه» و بازی در فیلم های سینمایی را با فیلم «مدرسه پیرمردها» در سال 1370 شروع کرد. از خرداد ماه سال 1364 به مدت شش سال در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی وابسته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به فراگیری سنتور پرداخت و در این زمینه به تدریس نیز مشغول شد. او عضو انجمن بازیگران سینمای ایران در خانه سینما و نیز عضو خانه تئاتر می باشد. وی در 18 فروردین سال 89 به دیار باقی شتافت. روحش شاد و یادش گرامی.

نظرات 2 + ارسال نظر
یک زن دوشنبه 23 فروردین 1389 ساعت 00:27

تو خونه ی پدرم همسایه ی خانم بنفشه خواه بودیم...
(پدرشون به رحمت خدا رفته بود)
محمود آقا طبقه دوم خونه مادرش زندگی میکرد...
اون زمان تازه میخواست سنتور یاد بگیره...یه سنتور خرید و یکی از دوستاش میومد خونه شون ..میومدن رو بالکن فرش پهن میکردن و شروع میکردن به یاد دادن و یاد گرفتن سنتور.
خانمشون شیرازی بود ...1 پسرم دارن به اسم بردیا.گمونم الان 26 -27 سالش باید باشه...
بیژن بنفشه خواه که پسر غلامرشاشونه...همبازی من و برادرم بود...
اما یه راز بگم....
مادر بنفشه خواها اونقد فضول بود که همیشه تو کوچه مون دعوا را مینداخت.
به هر حال خدا بیامرزدشون.
3 تا هم خواهر داشتن...که یکیش کم مونده بود زن دایی بنده بشه.

پس خیلی بهشون نزدیک بودین خانم آقای دکتر

رهگذر دوشنبه 23 فروردین 1389 ساعت 18:34

واقعا که متاسف شدم خدا هر دوشونو بیامرزه
من خودم به شخصه آقای ملک مطیعی و بازیشونو خیلی دوست داشتم
ممنون که این اخبار رو منتشر میکنین دوست عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد